понеделник, 14 март 2016 г.

Партократите ни задължават да ги избираме

"Зная, справедливци, вие сте градивната сила, енергията на съзиданието, вие правите живота. Мога дори тайно да ви завиждам, но какво да правя, когато не мога да съм като вас. Затова готов съм – и без да ми мигне окото – да предоставя световната история на всеки, който я пожелае, или както е в утринната молитва на Шопенхауер: „Благодаря ти, Господи, че не си ми възложил грижата за Свещената Римска империя.“ Но, моля ви, оставете ми правото на незнание, на знание за незнанието, без което не мога да си представя нито спокойната хармония на душата, нито уюта на духа. Това съм и друго не мога да бъда. Простете ми!" (Исак Паси, „Оставете ме да не зная!“, в-к „Дума“, София, година VIII, бр. 11, 15 януари 1997)

Искат незнаещите за своето незнание задължително гласуване по волята на партийците. Знаещите гласуват, когато има за кого.

Няма коментари:

Публикуване на коментар